Kadra
Dyrektor Przedszkola
mgr Beata Zawadzka
Sekretarka:
Maria Orłowska
W naszym przedszkolu pracują wykwalifikowani nauczyciele mający doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi trudnościami i niepełnosprawnościami.
oddział I
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek 7.00-15.00
środa 7.00-15.00
czwartek 7.00-16.00
piątek 7.00-16.00
NAUCZYCIELE
mgr Barbara Walczuk
mgr Ewa Dunaj - Śliwińska
mgr Beata Zawadzka - Dyrektor
POMOC NAUCZYCIELA
Anna Puźniewska
OBSŁUGA
Renata Ciołek
oddział II (dzieci 3-4-letnie)
poniedziałek-wtorek 8.00-17.00
środa- piątek 9.00-.17.00
NAUCZYCIELE
mgr Jolanta Jęczmyk
Katarzyna Kaźmierska
NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY
mgr Anna Gajda
POMOC NAUCZYCIELA
Iwona Galatowicz
OBSŁUGA
Agnieszka Grodek-Kutwin
oddział III ( dzieci 5-6-letnie i starsze)
poniedziałek- czwartek 7.30-16.30
piątek 8.00-16.00
NAUCZYCIELE
mgr Aneta Tabaczek
mgr Agnieszka Majewska
NAUCZYCIEL WSPOMAGAJĄCY
mgr Dominika Dudkiewicz
POMOC NAUCZYCIELA
Grażyna Osińska
OBSŁUGA
Wiesława Dynarska
Przedszkole zapewnia wsparcie, specjalistyczną opiekę i terapię we współpracy z :
1. logopedą
2. psychologiem
3. pedagogiem terapeutą
4. rehabilitantem
5. terapeutą integracji sensorycznej
LOGOPEDA
mgr Monika Kwapisiewicz
poniedziałek 9.00 – 14.00
wtorek 9.00 – 14.00
środa 9.00 – 13.00
czwartek 9.00 – 14.00
piątek 9.00 – 14.00
PEDAGOG – TERAPEUTA
mgr Joanna Cedro
poniedziałek 8.00 – 14.00
piątek 8.00 – 14.00
TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
mgr Beata Nowicka
środa 9.00 – 14.00
czwartek 9.30-14.30
piątek 9.30 – 14.30
PSYCHOLOG
mgr Zuzanna Łobocka
wtorek 7.00-14.00
środa 8.00 – 16.00
czwartek 7.00 – 14.00
REHABILITANT
mgr Dorota Kras
poniedziałek 7.00 – 15.30
wtorek 7.00 – 15.00
PSYCHOLOG z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 12
ul. Dzielna 1 a
dr Kamila Kuprowska -Stępień
Specjaliści i nauczyciele organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, która jest dobrowolna i nieodpłatna.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz w środowisku społecznym.
Do zadań logopedy w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;
2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów;
4) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:
1) prowadzenie badań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;
2) rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
4) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów, we współpracy z rodzicami uczniów;
5) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola,szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Niezmiernie ważnym elementem funkcjonowania naszego przedszkola są pracownicy pionu kuchennego.
Zdrowe, pełne witamin jadłospisy układa Urszula Kołakowska- sekretarz przedszkola.
Smacznie, zdrowo i kolorowo gotuje: Renata Pezda - kucharka
Aneta Skrzypczak - pomoc kuchenna
Dzisiaj rano zamieszanie,
Bo zabrakło wody w kranie.
Kuchnia bliska załamania:
„Co z herbatą do śniadania?”
........o to, by wszystko było naprawione i dobrze działało dba:
Edward Adamiec