Kadra
Dyrektor Przedszkola - mgr Beata Zawadzka
Sekretarka - Maria Orłowska
W naszym przedszkolu pracują wykwalifikowani nauczyciele mający doświadczenie w pracy z dziećmi z różnego rodzaju trudnościami i niepełnosprawnościami.
W oddziale 3 pracują:
Ewa Głaz - nauczyciel wychowania przedszkolnego
mgr Alina Gałązka - nauczyciel wychowania przedszkolnego
mgr Agnieszka Karlińska-Kryszak - nauczyciel wspomagający
Pomoc nauczyciela
Iwona Galatowicz
Woźna
Lucyna Ciesielska
W oddziale 2 pracują:
mgr Dominika Dudkiewicz - nauczyciel specjalista do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
mgr Joanna Cedro - nauczyciel specjalista do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
Pomoc nauczyciela
Wiesława Dynarska
Woźna
Aneta Skrzypczak
W oddziale 1 pracują:
mgr Barbara Walczuk - nauczyciel specjalista do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
mgr Ewa Dunaj-Śliwińska - nauczyciel specjalista do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
mgr Beata Zawadzka - nauczyciel specjalista do dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
Pomoc nauczyciela
Anna Puźniewska
Woźna
Agnieszka Grodek-Kutwin
Pracownicy administracji:
Maria Orłowska - sekretarka
Urszula Kołakowska - sekretarz przedszkola
Pracownicy pionu kuchennego:
Renata Pezda - kucharka
Marianna Kurowska - pomoc kuchenna
Pracownik do robót ciężkich / konserwator:
Edward Adamiec
Przedszkole zapewnia wsparcie, specjalistyczną opiekę i terapię we współpracy z:
- logopedą
- psychologiem
- pedagogiem terapeutą
- rehabilitantem
- terapeutą integracji sensorycznej
Logopeda
mgr Aleksandra Pieńczuk
wtorek 8:00-14:30
środa 8:00-14:30
czwartek 8:00-14:00
Psycholog
mgr Anna Rosocha
wtorek 8:00-16:00
środa 8:00-16:00
Rehabilitant
mgr Agnieszka Truszkowska-Klukowska
wtorek 8:00-13:30
piątek 8:00-14:00
Pedagog terapeuta
mgr Sandra Kwiatkowska
wtorek 8:00-15:00
środa 8:00-15:00
Terapeuta integracji sensorycznej
mgr Beata Nowicka
czwartek 8:30 - 13:30
Psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 12
ul. Dzielna 1 a
dyżuruje pod telefonem:
22 636 66 99
Specjaliści i nauczyciele organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, która jest dobrowolna i nieodpłatna.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku w przedszkolu polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu w celu wspierania potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz w środowisku społecznym.
Do zadań logopedy w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy oraz poziomu rozwoju językowego uczniów;
2) prowadzenie zajęć logopedycznych dla uczniów oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju mowy uczniów i eliminowania jej zaburzeń;
3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami uczniów;
4) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:
1) prowadzenie badań diagnostycznych uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się w celu rozpoznawania trudności oraz monitorowania efektów oddziaływań terapeutycznych;
2) rozpoznawanie przyczyn utrudniających uczniom aktywne i pełne uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
4) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym uczniów, we współpracy z rodzicami uczniów;
5) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych
uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola,szkoły i placówki;
3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających
funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.