Ramowy rytm dnia
W ODDZIALE I
poniedziałek 7.00-16.00
wtorek 7.00-15.00
środa 7.00-15.00
czwartek 7.00-16.00
piątek 7.00-16.00
7.00-8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, samodzielna zabawa dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opisywanie historyjek obrazkowych. Praca indywidualna z dziećmi. Prace porządkowe.
8:30-8:40
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu
8:40-9:00
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania;
9.00-9:30
Śniadanie, uczenie samodzielnego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole, uwzględnianie decyzji dziecka co do ilości spożywanego posiłku oraz upodobań. Mycie zębów.
9.30-11:45
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu ( w zależności od jakości powietrza i warunków atmosferycznych): kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe.
10.00 -II śniadanie (owoce)
w szatni uczenie samodzielnego przebierania się, dbania o porządek w szafce, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy organizowane przez nauczyciela – plastyczne, badawcze, konstrukcyjne, obserwacje.
11.45-12:00
Przygotowanie do posiłku, mycie rąk
12.00-12:30
Obiad, podczas posiłku uczenie dzieci kulturalnego zachowania się przy stole, uczenie samodzielnego jedzenia, mycie zębów, przygotowanie do odpoczynku
12.30-14:15
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej.
po godz. 13.00 dzieci mają możliwość uczestniczenia w bezpłatnych zajęciach dodatkowych: rytmice, muzykoterapii, religii, ćwiczeniach gimnastycznych lub zajęciach z integracji sensorycznej.
14.15-14:30
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:30-15:00
Podwieczorek, podczas posiłku uczenie dzieci kulturalnego zachowania się przy stole, uczenie samodzielnego jedzenia, mycie zębów.
15.00-17.00
zabawy zorganizowane lub swobodne z inicjatywy dzieci, praca indywidualna dostosowana do możliwości dzieci, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, samodzielne oglądanie książek, zabawy: ruchowe, integracyjne, stolikowe, planowanie działań na dzień następny, pobyt w ogrodzie (w zależności od jakości powietrza i warunków atmosferycznych): zabawy dowolne, odbieranie dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów)
16.00- II podwieczorek
W ODDZIALE II
oddział II (dzieci 3-4-letnie)
poniedziałek-piątek 7.00-17.00
7:00-8:40
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, samodzielna zabawa dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Praca indywidualna i w małych zespołach. Prace porządkowe.
8:40-9:00
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu, zestaw ćwiczeń porannych; mycie rąk.
9:00-9:30
Śniadanie, uczenie samodzielnego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole; mycie rąk.
9.30-10:00
Zajęcia edukacyjne – realizacja programu wychowania przedszkolnego.
10:00-10:15
Drugie śniadanie.
10:15-11:45
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna i w małych grupach. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym: zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy organizowane przez nauczyciela.
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
Prace porządkowe i samoobsługowe.
11.45-12:00
Przygotowanie do obiadu, mycie rąk.
12.00-12:30
Obiad; uczenie dzieci kulturalnego zachowania się przy stole, wspomaganie rozwoju samoobsługi podczas jedzenia, mycie rąk, przygotowanie do odpoczynku.
12.30-14:15
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, trening samodzielności w zakresie ubierania i rozbierania się.
Zajęcia dodatkowe.
14.15-14:30
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:30-15:00
Podwieczorek, podczas posiłku uczenie dzieci kulturalnego zachowania się przy stole, uczenie samodzielnego jedzenia, mycie zębów
15.00-17.00
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; zabawy zorganizowane lub swobodne; praca indywidualna i w małych grupach, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci, czytanie i oglądanie książek.
Ok. 16.00 – drugi podwieczorek.
Pobyt w ogrodzie ( IX-X i IV-VI): zabawy dowolne;
Rozchodzenie się dzieci do domu.
W ODDZIALE III
oddział III ( dzieci 5-6-letnie i starsze)
poniedziałek- 8.00-16.00
wtorek - piątek 9.00-16.00
7.00 - 8:30
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, samodzielna zabawa dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opisywanie historyjek obrazkowych. Praca indywidualna i w małych zespołach. Prace porządkowe.
8:30-8:40
Zestaw ćwiczeń porannych.
8:40-9:00
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania;
9.00-9:30
Śniadanie, kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole, uwzględnianie decyzji dziecka co do ilości spożywanego posiłku oraz upodobań. Mycie zębów.
9.30-11:45
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu (w zależności od jakości powietrza i warunków atmosferycznych): kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
II śniadanie, trening samoobsługi w zakresie ubierania i rozbierania się, dbanie o porządek w szafce, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy organizowane przez nauczyciela – plastyczne, badawcze, konstrukcyjne, obserwacje. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11.45-12:00
Przygotowanie do posiłku, mycie rąk
12.00-12:30
Obiad, podczas posiłku kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole, mycie zębów, przygotowanie do odpoczynku
12.30-13:00
Relaks – słuchanie tekstów literackich lub opowiadań nauczyciela inspirowanych literaturą dziecięcą.
13:00-14:15
Praca indywidualna i w zespołach, tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym realizowany temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym; Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
po godz. 13.00 dzieci mają możliwość uczestniczenia w bezpłatnych zajęciach dodatkowych: rytmice, muzykoterapii, religii, ćwiczeniach gimnastycznych lub zajęciach z integracji sensorycznej.
14.15-14:30
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku.
14:30-15:00
Podwieczorek, podczas posiłku kształtowanie nawyku kulturalnego zachowania się przy stole, uczenie samodzielnego jedzenia, mycie zębów
15.00-16.00 (16:30)
zabawy zorganizowane lub swobodne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, samodzielne oglądanie książek, zabawy: ruchowe, integracyjne, stolikowe, planowanie działań na dzień następny, pobyt w ogrodzie (w zależności od jakości powietrza i warunków atmosferycznych): zabawy dowolne, odbieranie dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów)