Przedszkole Integracyjne nr 38
w Warszawie

Nauczyciele proponują...

Propozycje Pani Beaty (rytmika)

PLAN_RYTMIKI_marzec_2020_-_aneks.odt

Roznorodna_kraina.odt

Propozycje zajęć ruchowych od Pani Doroty (rehabilitacja)

Propozycje_zajec_ruchowych_dla_dzieci_i_rodzicow_zdalne.odt

Zaproszenie do twórczej zabawy

Drodzy Rodzice, Drogie Dzieci,

bądźcie EKO, nie wyrzucajcie smieci. Zachęcamy do stworzenia ekologicznej zabawki. Wykorzystajcie to, co zwykle ląduje w smietniku: tekturowe rolki, pudełka, plastikowe butelki itp. Niech ogranicza Was tylko wyobraźnia. Przysyłajcie zdjęcia na adres przedszkola. Po powrocie stworzymy ciekawą wystawę. Na wszystkich uczestników czekają atrakcyjne nagrody. Zapraszamy!!!

Nauczycielki. 

Propozycja ćwiczeń od pani Joanny Cedro - terapeuty SI

propozycje_cwiczen_dla_rodzicow.docx

 

Propozycje dla rodziców z oddziału I

praca_domowa.odt

 

Propozycja zabaw i ćwiczeń z wykorzystaniem materiałów wtórnych dla dzieci i rodziców:

Gazeta(kartka papieru – najlepiej większy):

1. Pw. Siad ugięty ręce za plecami oparte o podłoże-Kartkę z gazety(papieru) kładziemy na podłodze rozwiniętą na płasko, palcami stóp „zwijamy” ją pod stopy – korekcja stóp

2. Kartkę rozkładamy na podłodze, tańczymy na niej składając ja na coraz mniejsze części ”na pół” – nie wolno wyjść poza kartkę, i wygrywa ten kto uzyska jak najmniejsza powierzchnię
i z niej nie „spadnie” – ćwiczenia równoważne, koordynacji ruchowej, manipulacyjne dłoni.

3. Pw. Siad ugięty ręce za plecami - Tę sama kartkę, składamy palcami stóp na pół, i znów na pół itd. do uzyskania jak najmniejszej „kartki” – korekcja stóp

4. Pw. siad skrzyżny - Tę samą kartkę zgniatamy zwijamy ściskam dłońmi żeby zrobić jak najmniejszą kulkę – ćwiczenia manipulacyjne dłoni, ćwiczenia sensoryczne.

5. Pw. Klęk podparty (na czworakach, podczas dmuchania uginamy ręce w łokciach jak przy pompkach) Kulkę powstałą w ćwiczeniu powyżej kładziemy na podłodze, robimy linie mety i startu, dmuchając w kulkę przemieszczamy ja na linie mety. – ćwiczenia oddechowe, zwiększanie pojemności życiowej płuc, ćwiczenia wzmacniające mięśnie kończyn górnych.

6. Pw. Leżenie przodem(na brzuchu) na przeciwko siebie - kulka w dłoniach, nogi złączone, unosimy kulkę w górę odrywając ręce od podłogi – łokcie w górę (można sobie przekazywać kulkę nawzajem) – ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu ćwiczenia ściągające łopatki.

7. Pw. Leżenie tyłem, nogi ugięte stopy oparte o podłogę – kulka jednej ręce – unosimy tułów i przekładamy kulkę pod plecami do drugiej ręki, opuszczamy tyłów i od nowa – wzmacnianie mięśni pośladkowych, mięśni ud, mięśni brzucha.

8. Pw. siad skrzyżny lub stanie – rzucamy do siebie kulkę ,prawą /lewą ręką – ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej, płynności ruchów, lateralizacji.

9. Tę sama kulkę papieru, układamy przed sobą, stopą prawa/lewa na przemiennie toczymy kulkę w przód i w tył tak żeby jej nie zgnieść. – korekcja stóp

10. Pw. siad ugięty ręce za plecami oparte o podłoże – palcami stóp próbujemy podrzeć kartkę na małe kawałki – korekcja stóp, koncentracja.

Pozdrawiam

Dorota Kras - rehabilitant

 

Artykuł pani Grażyny - terapeuty pedagoga

Kryteria_diagnostyczne_zespolu_zaburzenia_uwagi_u_dzieci.rtf

 

Propozycje pani Kasi:

cos_nowego_z_klockow_lego.docx

wiosenne_porzadki.docx

 

Propozycje zabaw z dziećmi:

zabawy_podczas_kwarantany.odt

 

Artykuł pani psycholog Zuzanny Łobockiej

Jak_wspierac_dziecko.odt

 

Propozycje zabaw muzycznych dla dzieci do wykorzystania w domu.
Pozdrawiam
Beata Ławcewicz - Musialik

Zabawy.docx

 

Dzień dobry,

Przesyłam pakiet ćwiczeń z zakresu profilaktyki logopedycznej do wykonywania przez dzieci pod okiem rodziców.Mają one na celu poprawę sprawności narządów mowy, a także wzmocnienie podparcia oddechowego i siły głosu. Wszystkie te elementy wpływają na jakość wypowiedzi.Ćwiczenia służą ogólnemu rozwojowi funkcji biorących udział w tworzeniu mowy, czyli będą przydatne dla wszystkich przedszkolaków, w tym oczywiście dla dzieci objętych opieką logopedyczną.Życzę dobrej zabawy i pozdrawiam,

Monika Kwapisiewicz,
logopeda,
Przedszkole Integracyjne nr 38

Cwiczenia_oddechowe.docx

Cwiczenia_emisyjne.docx

Cwiczenia_usprawniajace_aparat_artykulacyjny.docx

 

Drodzy Rodzice!!!

Na trudny czas kwarantanny proponujemy wykonanie z Dziećmi w domu następujących działań (w ciągu najbliższych dwóch tygodni):

  1. Prowadzenie przez tydzień kalendarza pogody – obserwacja pogody i notowanie obserwacji w ramce (z podziałem na dni tygodnia) w formie rysunkowej (symbole pogody: chmury, słońce, deszcz itp.)
  2. Założenie hodowli wybranej rośliny np. zasianie rzeżuchy, posadzenie cebuli, fasoli (do ziemi lub ma gazie) itp., prowadzenie obserwacji wzrostu roślin, rysowanie swoich obserwacji (np. w ramce z zaznaczeniem daty lub dni, które upłynęły od zasiewu).
  3. Wykonanie następujących prac plastycznych:

- malowanie farbami, rysowanie lub kolorowanie obrazków nt. „Wiosenne kwiaty”,

- wyklejanie z papieru kolorowego nt. „Marcowe niebo” (wyklejanie papierem konturów słońca, chmur, kropli deszczu),

- rysowanie, malowanie lub wycinanie z gotowych elementów nt. „Pani Wiosna”,

- Wyklejanie nt. „Bazie w wazonie” (wypełnianie konturów papierem kolorowym, watą, płatkami kosmetycznymi itp.)

- konstruowanie z rolek od papieru toaletowego motyla, pszczoły, drzewa itp. 

  1. Osłuchanie (nauka na pamięć) wiersza Cz. Janczarskiego „Marcowe słoneczko”:

Jakie jest dziś niebo

Błękitne…. Różowe…

Kto je tak maluje?

Słoneczko marcowe.

Kapie z sopli woda

I śnieg znika z łąki

Słońce dzisiaj robi

marcowe porządki.

 

Wybór i wykonanie zadań pozostawiamy Państwu. My jednak zachęcamy do aktywności i podzielenia się jej wynikami po zakończeniu kwarantanny (z przyniesionych przez Państwa prac plastycznych, kalendarzy pogody oraz kart obserwacji wzrostu roślin utworzymy wystawy).

Pozdrawiamy i życzymy zdrowia

Nauczycielki:

Agnieszka Majewska, Aneta Tabaczek, Dominika Dudkiewicz, Joanna Cedro

 


 

 

Coś z niczego.

Do tego zajęcia potrzeba troszkę kreatywności i śmieci. Tak, tak kochani śmieci. Nie polecam konteneru z biodegradowalnymi, ale z opakowań po szamponach, starych pudełek, puszek można wyczarować cuda. Teraz test na kreatywność. zamknijcie oczy i spróbujcie sobie wyobrazić: opakowanie po chipsach typu Pringels - pudełka do przechowywania makaronu spaghetti, piórnik na biurko, garaż na samochody, mieszkanko dla klocków lego. Kubeczki jednorazowe - z dodatkiem włóczki i lekko nacięte mogą być początkiem wspaniałych koszyczków, w dwóch kolorach mogą stworzyć grę w kółko i krzyżyk, można je przerobić na piórnik biurkowy. Korki do butelek - po wewnętrznej stronie przyklejamy pary takich samych obrazków lub dziecko rysuje i mamy memory, markerem piszemy pojedyncze litery lub sylaby dla młodszych dzieci i składamy z nich wyrazy lub zdania. Patyczki po lodach - można je pomalować i stworzyć grę wspaniałe ramki do zdjęć, rodzic układa wzór z patyczków a dziecko musi go odtworzyć. Stare kredki świecowe połamane i obrane z papierków włożone do foremek do pieczenia i na parę min do piekarnika zmienią kształt, mogą potem służyć zarówno jako kredki jak i pięknie zapakowane być świetnym upominkiem dla rówieśnika. Wytłoczki po jajkach pomalowane z naklejonymi oczkami mogą być świetnym zwierzątkiem, można zrobić kurki, krokodylki, co tylko wyobraźnia podpowie. Spinacze do bielizny można zaczarować w piękne zwierzęta, ozdoby, można poprzypinać do puszki tworząc piękną doniczkę. Ścianki materiałów i włoczki czy tasiemek można zaczarować w piękne maskotki, cudne pompony, czy zwierzątka. Zachęcamy do puszczenia wyobraźni i kreatywności w ruch. W ciężkich przypadkach można wpisać w internet "co zrobić z..."

 

Opracowała:

Pani Kasia


 

Opracowała

Pani Dominika